ارتوکین تراپی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به طور مؤثری با آرتروز که یک بیماری تحلیلی در مفاصل است مبارزه کنید. ارتوکین یک روش بیولوژیکی منحصر به فرد است که تحلیل مفاصل و کمر درد را درمان می‌کند.

در این روش درمانی، پروتئین‌های محافظ ساخته­شده از خون بیمار به وی تزریق می‌شود. ارتوکین تراپی یک درمان کاملاً اتولوگ، بی‌خطر و مؤثر است. تحقیقات بالینی نیز استفاده از این روش درمانی را حمایت و پشتیبانی می‌کنند. جراح ارتوپد تمام فرایند درمان و اصول آن را مشخص می‌کند.

ارتوکین تراپی چیست؟

ارتوکین یک روش بیولوژیکی منحصر به فرد است که تحلیل مفاصل و کمر درد را درمان می‌کند. در این روش درمانی، خون خود بیمار که حاوی پروتئین‌های محافظ است از بدن وی گرفته شده و دوباره به وی تزریق می‌شود. ارتوکین تراپی یک روش درمانی کاملاً اتولوگ، بی‌خطر و مؤثر و تأیید شده در تحقیقات بالینی است.

ارتوکین یک روش درمانی اتولوگ است که از سال 1998 تا کنون انجام می‌شده است. این روش به درمان تحلیل مفاصل و آرتروز کمک می‌کند. با این روش می‌توان با کمر درد – اثرات تغییرات تحلیلی در ستون فقرات، التهاب مفاصل و فشار بر ریشه عصب‌ها – مقابله نمود. تحقیقات نشان داده است که این روش برای درمان آسیب‌دیدگی‌های عضلانی و آسیب‌دیدگی‌های تاندون مؤثر واقع می‌شود.

ارتوکین توسط دانشمندان آلمانی توسعه یافته است و این موضوع به طور مکرر در نشریات علمی مطرح شده است. سالیان متمادی است که از این روش درمانی به طور موفقیت‌آمیزی استفاده می‌شود.

ارتوکین تراپی در محلی که تحت تأثیر التهاب ناشی از ضایعات تحلیلی مفاصل است به کار برده می‌شود. ترکیب پروتئین سرم اتولوگ در بدن تزریق می‌شود و حاوی ماده خارجی نیست. در این روش یک پروتئین ترکیبی که از خون خود بیمار گرفته شده است به وی تزریق می‌شود. این کار باعث می‌شود که تعادل در محل التهاب ناشی از تغییرات به وجود آمده دوباره برقرار شود. با انجام این فرایند، تحلیل و تخریب قبلی بافتها مسدود شده و حتی متوقف می‌شود. در نتیجه، درد ناشی از التهاب به میزان زیادی تسکین یافته و در بسیاری از موارد نیز به طور کامل از بین می‌رود.

مراحل ارتوکین تراپی

در ابتدا خون از ورید ساعد بیمار با استفاده از یک سرنگ مخصوص (EOT®II) گرفته می‌شود. ساختار ویژه سرنگ فرایندی را آغاز می‌کند که سلول‌های خاص در خون را برای تولید پروتئین ضدالتهابی مناسب – آنتاگونیست گیرنده اینترلئوکین-1 (IL-1Ra) تحریک می‌کند. این پروتئین باعث متوقف شدن فرایندهای التهابی در ناحیه تزریق می‌شود. مشخصه ارتوکین تراپی این است که در آن پروتئین بدون نیاز به استفاده از مواد خارجی دریافت و وارد بدن می‌شود. سرم گرفته شده به این روش دوباره در مفصل تحت درمان تزریق می‌شود.
اینترلئوکین – 1 (IL-1) یک پروتئین است – ماده‌ای که در موارد آسیب‌دیدگی، عفونت یا التهاب به سلول‌های بدن هشدار می‌دهند. این التهاب واکنش مناسب بدن نسبت به آسیب‌دیدگی است. التهابی که برای چند روز ادامه داشته باشد، مزمن می‌شود. این پروتئین– آنتاگونیست گیرنده اینترلئوکین – 1 (IL-1Ra) – باعث رفع التهاب می‌شود. در صورت تشدید روند التهاب (همراه با تخریب مفصل)، هموستاز – یا تعادل – بین اینترلئوکین – 1 و پروتئین آنتاگونیست به ضرر دیگری مختل می‌شود. این تأثیر حتی شدیدتر فرایند التهاب است.

اثربخشی ارتوکین تراپی و میزان تحمل آن توسط بدن از نظر بالینی مورد بررسی قرار گرفته است. به علاوه، این روش درمانی در تحقیقات انجام شده به طور کامل مورد تأیید قرار گرفته است.

ارتوکین یک دستاورد در زمینه ارتوپدی مولکولی است که بر اساس مشاهده دقیق بیماران و همچنین تحقیقات بلند مدت به دست آمده است. این روش درمانی با نتایج و نتایج پیش بالینی، تست‌های آزمایشگاهی، تجربیات پزشکان و آنالیز توسط متخصصین مشهور بین‌المللی در ادبیات علمی حمایت شده و مورد تأیید قرار گرفته است.

تفاوت ارتوکین تراپی و پی آر پی

بیساری از بیماران برای درمان دردهای عضلانی اسکلتی به داروهای ترمیم‌کننده به عنوان یک جایگزین برای مسکن‌های قوی روی آورده‌اند. در این فرایند نیز مشابه درمان پی آر پی، از عوامل رشد موجود در خون بیمار برای تحریک فرایند طبیعی بهبودی قسمت آسیب‌دیده استفاده می‌شود. تفاوت بین پی آر پی و ارتوکین در این است که در پی آر پی تمرکز بر بازسازی است در حالی که در ارتوکین تراپی تمرکز بر کاهش التهاب است.

با ارتوکین تراپی چه مشکلاتی را می‌توان درمان نمود؟

با ارتوکین تراپی چه مشکلاتی را می_توان درمان نمود؟

برنامه ارتوکین تراپی تقریباً برای درمان تمام مفاصل، اجزای ستون فقرات، رباط‌ها، عضلات و تاندون‌ها به کار برده می‌شود. از این روش برای درمان مفاصل مبتلا به آرتروز نظیر انگشتان دست و پا، مچ پا، زانوها، لگن، شانه‌ها، آرنج‌ها، مچ دست، مفاصل تمپروماندیبولار، ستون فقرات کمری، صدری و گردنی و مفاصل خارجی استفاده می‌شود.

ارتوکین تراپی برای کاهش درد مفصل و آرتروز

برای درمان بلند مدت بیماری‌های تحلیلی مفاصل (آرتروز) بر علائم بیماری تأکید می‌شود. به هر حال، در سال‌های اخیر، در مورد علت ابتلا به آرتروفی در استئوآرتریت تحقیقات بسیار موفقیت‌آمیزی انجام شده است. امروزه ما می‌دانیم که فرایند پوسیدگی و فرسودگی در غضروف مفصل باعث ایجاد مکانیسم‌های التهابی و دفاعی حرکتی می‌شود که نقش مهمی در شروع و پیشروی استئوآرتریت دارند.

برخی پیام‌رسان‌های شیمیایی سیستم ایمنی به نام سیتوکین ها نقش مهی در ابتلا به استئوآرتریت درند. پیام‌رسان شیمیایی اینترلئوکین -1 باعث تحلیل غضروف و التهاب می‌شود. خوشبختانه، اینترلئوکین مضر نیز یک پادگر طبیعی دارد. این پادگر که ضد اینترلئوکین – 1 نامیده می‌شود، التهاب را مسدود کرده و از غضروف در برابر حمله اینترلئوکین -1 مضر محافظت می‌کند. در اصطلاح فنی به این ماده، آنتاگونیست گیرنده اینترلئوکین – 1 نیز گفته می‌شود.

در صورت ابتلا به استئوارتریت، سهم اینترلئوکین -1 تخریب‌کننده غضروف بیش از آنتی اینترلئوکین محافظ غضروف است. دقیقاً این همان جایی است که به ارتوکین تراپی نیاز داریم: از طریق تزریق آنتی اینترلئوکین مفید، تعادل ایجاد می‌شود بنابراین، فرایند پیشرونده تحلیل غضروف متوقف شده و علائم به طور دائمی برطرف می‌شوند.

ارتوکین برای کمر درد

آنتی اینترلئوکین خوب نیز در درمان موفقیت‌آمیز کمر درد ناشی از فشردگی، تحریک یا التهاب عصب نقش مهمی دارد. اقدامات درمانی تسکینی باید دقیقاً در منشأ درد به کار برده شوند تا درد به طور دائمی برای بیمار از بین برود.

درمان مستقیم در محل و منشأ درد

با کمک پری رادیکولار درمانی، پزشک ارتوکین را با استفاده سوزنی تحت هدایت سی تی به طور مستقیم در محلی که درد از آنجا شروع می‌شوند تزریق می‌کند. با تزریق هدفمند ارتوکین، سیکل درد که زمانی اتفاق می‌افتد که منبع درد و واکنش نسبت به درد به طور متقابل یکدیگر را تقویت می‌کنند شکسته می‌شود.

ریژنوکین چگونه کار می‌کند؟

زمانی که خون گرفته شد، در دمای “تب” گرم شده و سپس در سانتریفیوژ چرخانده می‌شود، سپس تجزیه می‌شود. از اینجا، سرم تغلیظ شده، با سیتوکین های ضدالتهابی ترکیب شده و دوباره در قسمت تحت درمان تزریق می‌شود.

معمولاً سرم باعث تسکین فوری درد می‌شود اما احتمال دارد که چند هفته طول بکشد تا خاصیت ضدالتهابی آن اثر کند.

مزیت برنامه ارتوکین تراپی چیست؟

مزایای برنامه ارتوکین تراپی عبارتند از:

• انعطاف‌پذیری بیشتر
  • دوام بیشتر
  • افزایش دامنه حرکتی
  • بازیابی عملکردهای زندگی روزمره
  • بهبود موانع مکانیکی ناشی از وجود التهاب

مهم‌ترین مؤلفه برنامه ارتوکین تراپی چیست؟

• درمان ریشه مشکل یعنی التهاب
  • تقویت، افزایش تعادل و تقویت محیط حمایتی برای حفظ فضای مفصلی
  • استفاده از رژیم بلند مدت ضدالتهابی

با ادامه به کارگیری این روش، نتایج بهینه و حداکثری حاصل خواهد شد.

چه موقع نمی‌توان از ارتوکین تراپی استفاده کرد؟

انجام این فرایند در موارد عفونت یا تب شدید تا سه روز پس از ابتلا به اسهال و یک هفته پس از مصرف آنتی بیوتیک توصیه نمی‌شود. به علاوه، در صورتی که در چهار هفته قبل از انجام ارتوکین تراپی، واکسن زده باشید نباید تحت این روش درمانی قرار گیرید.

پس از ارتوکین تراپی چه انتظاری می‌توان داشت؟

توصیه می‌شود تا مدت 48 ساعت پس از درمان از انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین خودداری کنید. به علاوه، بیمار ممکن است تا 48 ساعت پس آر درمان درد داشته باشد. همچنین اطلاعاتی در مورد تعامل منفی بین سرم ارتوکین و روش‌های درمانی و داروهای دیگر وجود ندارد. عوارض جانبی ارتوکین معمولاً شامل بیحسی خفیف در ناحیه تزریق که معمولاً تا 2 ساعت ادامه می‌یابد، تورم و گرم شدن ناحیه تزریق می‌شود.

اثرات ناشی از ارتوکین تراپی تا چه مدت باقی خواهد ماند؟

مدت زمان تأثیر این درمان در هر فردی متفاوت است. شدت آسیب‌دیدگی تعیین‌کننده دوام نتایج است. فرایند بهبودی بلافاصله پس از تزریق سلول‌ها در بدن آغاز می‌شود. اثربخشی درمان به توانایی بیمار در مراقبت‌های پس از درمان بستگی دارد که شامل برنامه سنگین توان‌بخشی برای تقویت قسمت درمان شده می‌شد.

خطرات احتمالی / عوارض جانبی

از آنجا که خون بدن خود بیمار به بدن او تزریق می‌شود، احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک وجود ندارد. گاهی اوقات، تزریق باعث سوزش خفیف می‌شود. هر تزریق ممکن است باعث بروز عفونت شود که احتمال یک نفر در 30000 نفر است.